Інформація

  • Home
  • Блог
  • Тренд: чому дизайнери роблять брудні кросівки?

Тренд: чому дизайнери роблять брудні кросівки?

Тренд брудних кросів – ніж у серце, нічний жах для таких чистьох, як Reborn. Але давайте розберемося, що це і навіщо.
Снікерхеди славляться тим, що дуже турбуються про зовнішній вигляд і чистоту свого взуття. Зрештою, якщо ти так настирно ганявся за рідкісною парою, місяцями харчувався заради неї швидко-локшиною, щоб вбухати в ті кроси купу зекономленого бабла, то якось дивно не поводитися з ними дуже охайно. Крім того, якщо ти той снікерхед, який бачить у кросах інвестицію, то ти точно знаєш, що поношені кроси гарно не перепродаси. Кроси для снікерхеда – це релігія, і відосики та статті з порадами, як доглядати за ними і чистити їх – його євангеліє. Ви знали, що існують спеціальні шафи, де підтримується необхідна температура і рівень вологи, щоб кросівкам було комфортно там стояти? А вони таки існують.


І при цьому усьому дизайнери створюють брудні кроси? Так. Сучасні тенденції руйнують усе святе, в тому числі й те, що казала ваша мама: «Завжди тримай взуття чистим!» І це не випадковість.


Одним з першопрохідців був Еді Сліман, який на показі чоловічої колекції Saint Laurent Spring/Summer 2016 відправив на подіум гурт хлопців, одягнених так, наче то їм Курт Кобейн після свого турне по Америці шмотки подарував. Взуття було відповідним. Але воно так добре вписалося в образ, що ніхто зародок нового тренду не помітив. «Брудні кросівки» чекали другого виходу.
І він не забарився. Вже у вересні 2016 італійський бренд Golden Goose запропонував охочим кеди з дірками, потертостями і кусками липкої стрічки за якісь там $600. Особливого в них теж нічого такого не було, і публіка знов збиралася не помітити їх… Але тут до гри приєдналися Vetements, Balenciaga і навіть Gucci. Йшов 2017 рік.
І вже на Gucci Resort 18 з’явилися нові кросівки, створені виключно під впливом нового тренду, що вже набрав сили. Алессандро Мікеле, креативний директор і модельєр пояснив: «Я просто згадав пару кросівок, яку тато зберігає у гаражі на випадок, коли настане час косити газон».

З позиції психології взуття є потужним розпізнавальним символом. У фільмі «Форрест Гамп» була фраза: «Моя мама завжди казала, що про людину багато чого можна сказати, поглянувши на її взуття: куди вона йде, звідки прийшла». З цікавості можете навіть загуглити запити «Що моє взуття каже про мене» чи «Что моя обувь говорит обо мне» чи «What your shoes say about your personality», і отримаєте десятки статей, що пояснюють, в тому числі й на документальному рівні, взаємозв’язок між взуттям та характером. А доцент психології Коледжу Веллсі, Анджела Банс, одна з авторок статті «Взуття як джерело перших вражень», відмічає, що менш бездоганний зовнішній вигляд не означає просту неохайність. «Наші дослідження показали, що акуратне взуття «з коробки» може корелювати з людиною тривожною, добросовісною та політично консервативною. Таким чином, вибір на користь «брудного взуття» цілком може означати спробу зобразити спокій, байдужість і політичну ліберальність».

Отако-от, друзі, навіть про політичні вподобання психологи судять за взуттям! Втім, політика там чи ні, але цей тренд однозначно став перевертати в головах людей поняття про розкіш. Можливо, це просто дизайнерський жарт, який скоро набридне покупцям. Можливо, самоіронія самих покупців. Бо купити потаскані кроси за 600 зелених – це та ще іронія, погодьтеся. Можливо, це спосіб заявити про свою індивідуальність – як Депп зі своїми татуюваннями-«позначками життя» чи Кіану Рівз, який роками не міняв взуття, доки підошва не відвалювалася. Та ми, Reborn, все ж лишаємося прихильниками чистих кросів, і завжди напоготові зробити їх для вас такими. Навіть якщо ви купили їх вже «трендовими».
Написано з використанням матеріалів vogue.com

telegram viber